Pytania i odpowiedzi
Pracownia Protezowania Słuchu

                                                                                                              

BADANIA                                                          

Kiedy warto wykonać badanie słuchu?

Jeśli Ty lub Twoi bliscy zauważają, że regulatory radia i telewizora są ustawione na wyższym poziomie, pojawiają się problemy ze zrozumieniem w podczas rozmowy w grupie osób, nie powinieneś dłużej czekać z wykonaniem badania. Niedosłuch zazwyczaj rozwija się długo i stopniowo. Bardzo często może się wydawać, że problem nie występuje, ponieważ zdążyliśmy się przyzwyczaić do gorszego słyszenia. Nie należy zwlekać z wizytą u protetyka słuchu, ponieważ mogą z tego wyniknąć poważne konsekwencje. Po latach życia z niedosłuchem mózg przestaje prawidłowo interpretować  dźwięki, tak więc aparaty słuchowe nie będą w stanie w tej sytuacji pomóc.

 

Jakie są przyczyny niedosłuchu?

Najczęstsze przyczyny niedosłuchu to:

  • Uwarunkowania genetyczne
  • Długotrwałą ekspozycja na hałas, praca w hałasie
  • Nadmiar woskowiny
  • Choroby (nadciśnienie, cukrzyca, choroby nerek, choroby tarczycy)
  • Urazy głowy
  • Wiek
  • Przyjmowanie leków ototoksycznych
  • Przewlekłe stany zapalne ucha środkowego
  • Przerost trzeciego migdałka
  • Używki

 

Na czym polega badanie słuchu?

Podstawowe badanie słuchu, na zasadzie którego jesteśmy w stanie stwierdzić ilościowy i jakościowy ubytek słuchu, to audiometria tonalna. Podczas badania protetyk odtwarza pacjentowi dźwięki o różnych częstotliwościach przez słuchawki powietrzne (słuchawki zakładane na uszy) oraz kostne (słuchawki umieszczane na wyrostku sutkowatym). Zadaniem pacjenta jest zasygnalizowanie usłyszanych dźwięków. Najcichszy usłyszany dźwięk przez pacjenta jest zapisywany w postaci audiogramu. Pomiar wykonujemy dla każdego ucha osobno. Badanie zwykle trwa od kilku do kilkunastu minut. Jeśli jest taka konieczność, wykonujemy również inne badania subiektywne, jak audiometria mowy, oraz badania obiektywne – audiometria impedancyjna czy otoemisja.

 

Jak wygląda badanie słuchu u dzieci?

Badanie słuchu możemy wykonać w każdym wieku dziecka. U młodszych dzieci, do 6 r.ż. wykonuje się zazwyczaj badania niewymagające współpracy dziecka, czyli badania obiektywne – audiometrię impedancyjną czy otoemisję. U dzieci powyżej 6 r.ż. można przeprowadzić audiometrię tonalną. Badania przeprowadzone u dzieci są całkowicie bezpieczne.

 

 

Ile kosztuje badanie? Czy trzeba mieć skierowanie na badanie słuchu?

Nie jest konieczne posiadanie skierowania. Podstawowe badanie słuchu (audiometria tonalna) jest badaniem bezpłatnym i można je wykonać w każdym momencie. Jeśli wizyta u lekarza laryngologa wyprzedza wizytę w gabinecie badań słuchu, lekarz czasami wypisuje skierowanie również na inne badania, w celu rozszerzenia diagnostyki.

 

W razie wątpliwości prosimy kontaktować się telefonicznie. Nasi specjaliści z pewnością odpowiedzą na Państwa pytania. W celu umówienia się na badanie słuchu, również można rejestrować się telefonicznie.

 

APARATY SŁUCHOWE

Ile kosztują aparaty słuchowe?

Ceny aparatów mieszczą się w zakresie od ok. 1600zł do nawet 8 000zł za sztukę. Cena zależy od stopnia zaawansowania elektroniki oraz ilości układów poprawiających słyszenie i rozumienie mowy. Trudno jest od razu stwierdzić, jaki aparat będzie dla danej osoby odpowiedni. W wyborze aparatów kierujemy się potrzebami i komfortem danego pacjenta. Zawsze podczas wizyty w naszym gabinecie przeprowadzamy wywiad, dzięki któremu poznamy warunki, w jakich na co dzień przebywa nasz pacjent. Analizując cały wywiad oraz wykonane badania słuchu, wspólnie podejmujemy decyzję o wyborze najlepiej dopasowanego aparatu.

 

Czy na aparaty słuchowe przysługuje refundacja?

Tak, na aparaty słuchowe przysługuje refundacja. Więcej o tym przeczytacie Państwo tu Refundacja NFZ.

 

 Jeden czy dwa aparaty słuchowe?

Powołując się na badania naukowe, można stwierdzić, że 90% użytkowników z obustronnym ubytkiem słuchu, którzy testują i jeden, i dwa aparaty słuchowe, przedkładają rozwiązanie obuuszne. Dlaczego? Używając dwojga uszu, lepiej radzimy sobie w różnych środowiskach akustycznych. Łatwiej nam zlokalizować, z której strony dobiega dźwięk – jeden aparat słuchowy nam to uniemożliwia. Skupiamy się na dźwiękach, które są dla nas ważne, dzięki lepszemu skupieniu się mózgu – co za tym idzie, poświęcamy mniej wysiłku na słuchanie.

Co, jeśli nie jestem przekonany do zakupu?

W naszym gabinecie możecie Państwo bezpłatnie wypożyczyć aparaty na testowanie. Nasz wyspecjalizowany personel Państwa oczekiwania wobec aparatu słuchowego, zaproponujemy kilka rozwiązań dostosowanych do Państwa ubytku słuchu, wypożyczymy Państwu wybrane aparaty do przetestowania w warunkach domowych. Czas testowania – tydzień, natomiast jeśli po tym okresie chcieliby Państwo wypróbować modele z innej półki cenowej, przedłużymy czas wypożyczenia. Testowanie nie zobowiązuje Państwa do zakupu.

Czy aparaty słuchowe trzeba nosić cały czas?

 Aparaty staramy się nosić jak najdłużej w ciągu dnia. Tylko wtedy droga słuchowa oraz mózg są stymulowane przez dźwięku. Zapobiega to dalszemu pogarszaniu się słuchu. Niezalecane jest noszenie aparatów tylko w sytuacjach, które tego wymagają. Nawet kiedy jesteśmy w ciszy, zawsze pojawi się nieoczekiwany dźwięk, wtedy nasz mózg jest zmuszony do pracy. Satysfakcjonujący czas noszenia aparatów to min. 8h dziennie. Aparaty ściągamy tylko na noc oraz do kąpieli.

Czy aparaty słuchowe nie wypadną mi z uszu?

Wewnątrzuszne aparaty słuchowe wykonywane są na podstawie pobranej formy z ucha. W przypadku aparatów zausznych, wykonujemy indywidualną wkładkę uszną, która oprócz poprawy jakości słyszenia, pozwala na odpowiednie utrzymanie aparatów. Na pierwszej wizycie pobieramy wyciski z uszu, które następnie przesyłane są do laboratorium w celu wykonania indywidulanego aparatu/wkładki usznej. Nie ma więc możliwości, żeby aparaty samoistnie wypadały z uszu.

Zakupiłem aparaty słuchowe. Czy trzeba je w jakiś sposób regulować?

Po zakupie aparatów słuchowych konieczna jest wizyta kontrolna, zazwyczaj odbywa się ona w ciągu dwóch tygodni od zakupu. Podczas wizyty mogą Państwo przekazać nam informacje, czy w każdej sytuacji dźwięk jest dobrze słyszalny. W każdej chwili możemy zmienić ustawienie aparatów, aby przynosiły one jak największy komfort słyszenia. W ramach kontroli sprawdzamy również czystość i poprawność działania aparatów. Na początku wizyty w gabinecie są częstsze, natomiast kiedy pacjent jest doświadczonym użytkownikiem, powinien zgłosić się do naszego gabinetu minimum raz do roku. Proszę pamiętać, że każda wizyta, regulacja jest bezpłatna.

Czy mogę nosić aparaty razem z okularami?

Okulary nie przeszkadzają w noszeniu aparatów słuchowych. Zalecane jest jednak zakładanie najpierw aparatów, następnie okularów.

Jak dbać o aparaty słuchowe?

Po informacje na ten temat zapraszamy na stronę o odsuszaniu aparatów słuchowych oraz o ich czyszczeniu.

Jak wygląda system ratalny w Państwa gabinecie?

Jeśli decydujecie się Państwo na zakup aparatów słuchowych na raty, można tego dokonać bezpośrednio w naszym gabinecie. Wniosek sporządzamy na miejscu, bez konieczności udania się do placówki banku. Obecnie współpracujemy z dwoma bankami: Santander Bank i Alior Bank. W przeciągu 5-10 minut otrzymujemy od banku decyzję o udzieleniu, bądź odmowie kredytu. Do sporządzenia rat potrzebują Państwo znać kwotę miesięcznego dochodu. W przypadku osób emerytowanych i rencistów konieczna jest dodatkowo legitymacja emeryta/rencisty lub numer świadczenia. Oprócz tego powinni Państwo mieć przy sobie dowód osobisty. Umowa ratalna podpisywana jest na miejscu i wręczana razem z dowodem zakupu. Zakup można rozłożyć z 100% na raty, bądź część kwoty wpłacić gotówką, część na raty. Wszelkie informacje otrzymają Państwo od naszych Protetyków.

 

opinieOpinie Klientów

Bardzo dziękujemy za przesłane opinie,zawsze staramy się sprostać oczekiwaniom klientów .

 

dowiedz się więcej
Aparaty wewnątrzuszne beltone
Aparaty słuchowe  bernafon
Aparaty wewnątrzuszne INTERTON
  Aparaty słuchowe Phonak
Aparaty słuchowe Audioservice
Aparaty słuchowe Sigma
Opis
Aparaty wewnątrzuszne beltone
Aparaty słuchowe  bernafon
Aparaty wewnątrzuszne INTERTON
  Aparaty słuchowe Phonak
Aparaty słuchowe Audioservice
Aparaty słuchowe Sigma
Opis
Aparaty wewnątrzuszne beltone
Aparaty słuchowe  bernafon
Aparaty wewnątrzuszne INTERTON
  Aparaty słuchowe Phonak
Aparaty słuchowe Audioservice
Aparaty słuchowe Sigma
Opis
Aparaty wewnątrzuszne beltone
Aparaty słuchowe  bernafon
Aparaty wewnątrzuszne INTERTON
  Aparaty słuchowe Phonak
Aparaty słuchowe Audioservice
Aparaty słuchowe Sigma
Opis
Aparaty wewnątrzuszne beltone
Aparaty słuchowe  bernafon
Aparaty wewnątrzuszne INTERTON
  Aparaty słuchowe Phonak
Aparaty słuchowe Audioservice
Aparaty słuchowe Sigma
Opis
AkceptujęW treści poniższego komunikatu znajdą Państwo wszelkie informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z ich przetwarzaniem prawach.. Czytaj więcej

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, iż administratorem Państwa danych osobowych jest IWONA KRÓL zam. Gniezno ul.Borowa 11 , FONO-MEDICA IWONA KRÓL, z siedzibą w Gnieźnie ,uL.Farna 1/1 ,  Nip 7841076867

W treści poniższego komunikatu znajdą Państwo wszelkie informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z ich przetwarzaniem prawach.

Od dnia 25 maja 2018 roku we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych będą mogli Państwo skontaktować się z naszym pracownikiem drogą mailową, pod adresem fonomedica@gmai.com Z chęcią udzielimy Państwu dodatkowych informacji oraz pomożemy rozwiać ewentualne wątpliwości.

W jakich celach przetwarzamy Państwa dane osobowe?

Podstawowym celem przetwarzania Państwa danych osobowych jest wykonanie umowy świadczenia usług medycznych polegających na wykonywaniu usług protetycznych, które odbywa się na podstawie przepisu art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. W tym przypadku podanie przez Państwa danych jest konieczne, są one bowiem niezbędne do zawarcia oraz późniejszego wykonania umowy świadczenia usług medycznych.

Powyższy cel nie jest oczywiście jedynym, dla którego przetwarzamy Państwa dane osobowe, są one bowiem wykorzystywane również do:

  • marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług,
  • marketingu produktów i usług podmiotów, które z nami współpracują,
  • przekazywania Państwu informacji o proponowanych zmianach Umowy, w tym Regulaminów i Cennika, a także o zmianach naszej nazwy (firmy), adresu lub siedziby,
  • potwierdzenia przyjęcia reklamacji i udzielenia na nią odpowiedzi pod wskazany adres poczty elektronicznej (adres e-mail).

W takim wypadku ma to jednak miejsce dopiero po wyrażeniu przez Państwa dobrowolnej i wyraźnej zgody na przetwarzanie danych osobowych w jednym ze wskazanych wyżej, konkretnie określonych celów i odbywa się na podstawie przepisu art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Wyrażona przez Państwa zgoda może być w każdej chwili cofnięta, nie wpływa to jednak na zgodność z prawem przetwarzania, które toczyło się przed cofnięciem tej zgody.

Przetwarzanie Państwa danych osobowych jest również niezbędne w celu umożliwienia nam potwierdzenia praw pacjenta zarejestrowanego w Narodowym Funduszu Zdrowia, w tym w szczególności poprzez system Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców. Przetwarzanie Państwa danych jest w tym wypadku  niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Stanowi to podstawę przetwarzania danych na gruncie przepisu art. 6 ust. 1 lit. c)  w zw. z art. 9 ust. 2 lit. h) RODO.

W niektórych przypadkach przetwarzanie Państwa danych osobowych może okazać się niezbędne dla realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów, takich jak dochodzenie ewentualnych roszczeń, marketing świadczonych przez nas usług oraz analiza ich jakości. W takiej sytuacji do przetwarzania dochodzi na podstawie przepisu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Komu mogą być przekazywane Państwa dane osobowe?

  • podmiotom wykonującym działalność leczniczą,NFZ
  • kancelarii prawnej – w przypadku konieczności dochodzenia ewentualnych roszczeń,
  • operatorom pocztowym,
  • podmiotom zajmującym się obsługą i utrzymaniem naszych systemów informatycznych oraz serwisów internetowych.     

Jak długo będziemy przechowywać Państwa dane osobowe?

  • dane osobowe przetwarzane w związku z realizacją zawartej z Państwem umowy przetwarzać będziemy przez cały okres jej trwania, a po jego upływie przez okres niezbędny ze względu na przepisy Ustawy o systemie informacji o ochronie zdrowia, przepisy rachunkowe i podatkowe oraz bieg terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy,
  • dane osobowe pozyskane na podstawie zgody przetwarzać będziemy jedynie przez okres jej ważności (do czasu jej odwołania bądź przez okres, na który została wyrażona),
  • dane osobowe przetwarzane celem podejmowania działań marketingowych w związku
    z realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu przestaną być przetwarzane
    w przypadku, gdy zgłoszą Państwo uzasadniony sprzeciw wobec ich przetwarzania.

Jakie prawa przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych?

Jako administrator Państwa danych osobowych gwarantujemy Państwu realizację wszystkich praw wynikających z RODO, tj. prawa dostępu, sprostowania oraz usunięcia Państwa danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawa do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawa do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych.

Z uprawnień tych mogą Państwo skorzystać w następujących sytuacjach:

  • w odniesieniu do żądania sprostowania danych – gdy zauważą Państwo, że Państwa dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
  • w odniesieniu do żądania usunięcia danych – w przypadku gdy Państwa dane nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane przez Administratora, tj. gdy cofną Państwo swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych; gdy zgłoszą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych; gdy Państwa dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem; jeśli Państwa dane powinny być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub zostały zebrane w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną oferowanych dziecku;
  • w odniesieniu do żądania ograniczenia przetwarzania danych – gdy zauważą Państwo, że Państwa dane są nieprawidłowe, mogą Państwo żądać ograniczenia przetwarzania Państwa danych na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych; gdy Państwa dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem, ale nie będą Państwo chcieli aby zostały usunięte; gdy Państwa dane nie będą nam już potrzebne, ale będą potrzebne Państwu do obrony lub dochodzenia określonych roszczeń; gdy wniosą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po naszej stronie są nadrzędne wobec podstawy Państwa sprzeciwu;
  • w odniesieniu do żądania przeniesienia danych – gdy przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie Państwa zgody lub umowy zawartej z Państwem oraz, gdy przetwarzanie to odbywa się w sposób automatyczny.

Mają Państwo nadto prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez nas Państwa danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (adres: Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

W jakich sytuacjach mogą Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych?

  • gdy przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora danych lub dla celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony przez szczególną sytuację, w której się Państwo znaleźli,
  • gdy Państwa dane osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym są profilowane dla tego celu.

Informujemy również, iż Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane przy użyciu narzędzi służących zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.